Majjan - i seek a lower standard of living to reach a higher quality of life

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Vaken två timmar för tidigt, varför inte?

Av M - 8 oktober 2009 04:02

Jag har precis varit förkyld, och är fortfarande rosslig med allt vad det innebär. En av sakerna det innebär är en förjävla hosta. Den kommer i attacker under dagen, och gör att jag måste lämna rummet om folk sitter och pratar, eller att jag måste släppa katten eller hunden eller marsvinet eller vad det nu är jag har för händer och bara ställa mig dubbelvikt i krampaktig halvpanik. Men framförallt kommer den på natten, och då företrädelsevis när jag ska sova. De senaste nätterna har jag för det första gått och lagt mig sent (eller sent, men ja, halv elva, vilket är en och en halv timme senare än vad jag borde) eftersom vi kommit hem sent från olika äventyr, och den har jag legat och hostat en timme innan jag kunnat sova. Och som inte det vore nog så, nog kommer den även vid tretiden när den tycker att den fått för lite uppmärksamhet, och väcker mig brutalt ur min ljuva dvala. Och sen kan jag inte sova. Idag var jag smart nog att gå upp och göra nåt vettigt ( =dricka chaité, äta en macka med alldeles för mycket ost och blogga) av tiden istället. Men fan alltså att man ska behöva dras med detta.


Dessutom har jag små sår som svider över hela armarna då det förekommer en del slagsmål med diverse kloförsedda djur på mitt jobb. Eller slagsmål och slagsmål, de klöser och river och biter mig, jag viskar lugnande och kärleksfulla ord i deras öron. Kärleken är enkelriktad, så också våldet.


Kärleken till han som ligger där inne och snarkar är inte enkelriktad, men den är en liten aning frånvarande när hans 3 (tre) klockor ringer klockan 4.30 och snoozar i trekvart tills han behagar att gå upp. Tur i oturen att jag vaknade nu, då slipper jag i alla fall vakna av dem.. :)


Idag ska jag ringa en doktor. Hon eller han får skriva ut starka beroendeframkallande narkotikaklassade tabletter till mig mot min hosta, för det är tamigfan det enda som hjälper. Nackdelen är att man känner sig som en knarkare. Fördelen är att man sover som ett litet barn hela natten och blir av med hostan. Man kan säga att fördelarna överväger. Nu ska jag göra mig lite mer chaité, och betala lite räkningar. Snart går S upp, då får jag lite sällskap i oktobergryningen. Godnatt!

 
 
Ingen bild

E

8 oktober 2009 12:52

Det klöstes och revs en hel där här också nyligen... O i morse när jag gick in för att klia G under hakan låg F på sängen, platt som en pannkaka. När jag kliat G lyfte hon huvudet ur sin korg (ja, hon har också en sån, en av förvaringskorgarna på kartong- och papperspåsberget), såg att F låg på sängen och man såg verkligen hur hennes blick sade: "Jaså. Där är DU igen". Dom är la för härliga?

 
Ingen bild

M

8 oktober 2009 21:30

Hehehe ja det kan man säga. Gosiga missar.

 
Ingen bild

Shadowrun

8 oktober 2009 23:13

Cocillana...perfekt mot hosta och man kan sova ordentligt.

 
Ingen bild

M

9 oktober 2009 13:03

Kodein vart det faktiskt! Sov som en sten gjorde jag. Sen att man blir lite mysigt slölullig direkt innan man ska sova är ju bara en bonus ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 8 mars 2010 18:37


Ibland blir man smärtsamt påminnd om vilka barbarer vi i människosläktet faktiskt är. Om vi nu ska mörda och äta våra djur, kan vi inte åtminstone skämmas lite för det?        Apropå filé. Mina longissimus dorsi är helt utbrända idag tack var...

Av M - 6 mars 2010 19:51

Idag började jag dagen med en lång promenad, som bar till Coop där jag inhandlade en Bosarpkyckling. Underbart att kunna äta kyckling! Bosarpkycklingen är den enda kravmärkta kycklingen som säljs i Sverige så jag blev glad när jag såg att de hade den...

Av M - 17 februari 2010 10:23

..att åka ner till Skåne igen. Eller att åka hem, beroende på hur man ser det. Jo, jag tror att det är att åka hem. Jag har ju inget hem eller tre hem, lite hur man nu vill se det. Men Skåne är mest hem. Vad skönt det ska bli att vara där i över en v...

Av M - 11 februari 2010 16:39

Fick en kommentar (tro't eller ej!) till ett inlägg här nere. Författaren till kommentaren var snäll nog att upplysa om att "Kissie" också använder silverschampo. Min första tanke var "Vem är Kissie?  Hur kan man döpa sin unge till Kissie? Heter bror...

Av M - 10 februari 2010 16:41

..sen är det sommar. Då är jag äntligen klar med skolan. Då ska jag jobba och tjäna pengar. Då ska jag gå med bara ben, kjol och linne. Då kan man cykla överallt och gatorna är framkomliga för där ligger ingen snö. Då har jag ett riktigt hem. Då ska ...

Presentation

Majjan bloggar om sitt liv och det som händer däruti.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards