Majjan - i seek a lower standard of living to reach a higher quality of life

Direktlänk till inlägg 18 december 2009

På plats

Av M - 18 december 2009 21:25

Så har man anlänt i Helsingborg, och är för tillfället i full färd med att förtära en Tuborg Julebryg. Gjorde supersmaskig mat idag, den hade kunnat bli goare men S gillar inte svamp. Hur som helst skar jag potatis i lagom stora och snygga bitar, på med olivolja och in i en varm ugn. Sen hackade jag en paprika, en lök och en halv chili och stekte på låg värme ganska länge, paprikan ska bli mjuk. Sen hade jag i några msk creme fraiche paprika o chilismak (jag veeet, halvfabrikat = dåligt men jag kokade soppa på en spik och tog det jag hittade i kylen), nån dl matlagningsgrädde och sen var den slut så jag spädde med mjölk. Basilika, timjan, salt, en pytteliten nypa kanel och en liten skvätt grillolja med chilismak (ett par e-nummer men ingen E621 åtminstone) och sen fick det puttra. Åt alltihopa med en rejäl fläskkotlett från vår ekologiska utegris som vi har i frysen (behöver jag säga att ekologisk utegris är fantastiskt gott? Den som ätit sådant kött kommer för alltid att tycka att massproducerad tortyrgris smakar potta) och det vart supersmarrigt. Hade jag fått bestämma helt själv så hade jag även haft i champinjoner i såsen och skurit paprikan i mycket större bitar (man får barnmatshacka grönsakerna om S ska äta dem). Grymt sa grisen!


Om vädret är fint imorgon funderar jag på att ta en skön promenad i det vintriga skånelandskapet. Nån dag här ska vi åka till Väla och köpa kyckling (jag har inte sett att de har bosarpkyckling på fler affärer i Helsingborgstrakten, mystiskt!) för jag är sjukt sugen på det och alla jag känner som provat (dvs min mamma) säger att bosarpskycklingen är sjukt god.


Nu ska jag fortsätta avnjuta min julöl men den som känner för att lyssna på lite bra musik tunar som vanligt in min blogg, här är dagens bidrag till världens örons allmänna välbefinnande:


Mat
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 8 mars 2010 18:37


Ibland blir man smärtsamt påminnd om vilka barbarer vi i människosläktet faktiskt är. Om vi nu ska mörda och äta våra djur, kan vi inte åtminstone skämmas lite för det?        Apropå filé. Mina longissimus dorsi är helt utbrända idag tack var...

Av M - 6 mars 2010 19:51

Idag började jag dagen med en lång promenad, som bar till Coop där jag inhandlade en Bosarpkyckling. Underbart att kunna äta kyckling! Bosarpkycklingen är den enda kravmärkta kycklingen som säljs i Sverige så jag blev glad när jag såg att de hade den...

Av M - 17 februari 2010 10:23

..att åka ner till Skåne igen. Eller att åka hem, beroende på hur man ser det. Jo, jag tror att det är att åka hem. Jag har ju inget hem eller tre hem, lite hur man nu vill se det. Men Skåne är mest hem. Vad skönt det ska bli att vara där i över en v...

Av M - 11 februari 2010 16:39

Fick en kommentar (tro't eller ej!) till ett inlägg här nere. Författaren till kommentaren var snäll nog att upplysa om att "Kissie" också använder silverschampo. Min första tanke var "Vem är Kissie?  Hur kan man döpa sin unge till Kissie? Heter bror...

Av M - 10 februari 2010 16:41

..sen är det sommar. Då är jag äntligen klar med skolan. Då ska jag jobba och tjäna pengar. Då ska jag gå med bara ben, kjol och linne. Då kan man cykla överallt och gatorna är framkomliga för där ligger ingen snö. Då har jag ett riktigt hem. Då ska ...

Presentation

Majjan bloggar om sitt liv och det som händer däruti.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards