Majjan - i seek a lower standard of living to reach a higher quality of life

Direktlänk till inlägg 9 februari 2010

Just det, jag har en blogg...

Av M - 9 februari 2010 20:56

Så dags! Jaja, det är ändå nästan ingen som läser. En blogg är ju som en dagbok och det är väl ingen som läser andras dagböcker heller?


Idag ringde mamma och berättade att vår gamla häst ska få somna in. Hon har tydligen blivit dålig de senaste två veckorna. Hon är nästan 30 så det finns ju ingenting att göra. Men det är sorgligt. Vi har haft henne i många år och jag har många fina minnen med henne.


Sitter här med silverschampo i håret och tänker att om man är fattig, lite deppig och långt ifrån alla man håller kär så kan man i alla fall glädja sig åt att man kanske kan bli lite fin i håret. Jag är på plats i Skara igen efter flera veckor på först jullov och sen exjobb, och det känns sådär. Alltså jag gillar Skara, gillar mina klasskamrater och alla andra jag känner här.. Men jag gillar inte att resa, och jag hatar att inte ha nån fast punkt. När jag är klar här om fyra månader så ska jag flytta ner till Helsingborg, möblera om i S' lägenhet och inreda efter min smak, och slå rot. Jag har fått sommarjobbslöfte så till sommaren ska man väl bli kvar i alla fall. Sen får det bli Mc Donalds om det inte finns nåt annat, jag flyttar inte igen!


Tills dess får jag reda mig. Passa på att ha roligt de sista månaderna i Skara, försöka få ekonomin att gå ihop. Det gör den, det brukar den göra till slut. Men jag är så dödligt trött på att vara studentfattig.


Nu ska jag gå och skölja ur håret. Här är en bra låt i alla fall:


 
 
Julia

Julia

9 februari 2010 21:14

Kissie använder silver shampo ;P
va bara tvungen att säga det unna mig ett besök? :)

http://sthlmjulia.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Majjan

10 februari 2010 16:40

mmm, hon vill väl vara som jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 8 mars 2010 18:37


Ibland blir man smärtsamt påminnd om vilka barbarer vi i människosläktet faktiskt är. Om vi nu ska mörda och äta våra djur, kan vi inte åtminstone skämmas lite för det?        Apropå filé. Mina longissimus dorsi är helt utbrända idag tack var...

Av M - 6 mars 2010 19:51

Idag började jag dagen med en lång promenad, som bar till Coop där jag inhandlade en Bosarpkyckling. Underbart att kunna äta kyckling! Bosarpkycklingen är den enda kravmärkta kycklingen som säljs i Sverige så jag blev glad när jag såg att de hade den...

Av M - 17 februari 2010 10:23

..att åka ner till Skåne igen. Eller att åka hem, beroende på hur man ser det. Jo, jag tror att det är att åka hem. Jag har ju inget hem eller tre hem, lite hur man nu vill se det. Men Skåne är mest hem. Vad skönt det ska bli att vara där i över en v...

Av M - 11 februari 2010 16:39

Fick en kommentar (tro't eller ej!) till ett inlägg här nere. Författaren till kommentaren var snäll nog att upplysa om att "Kissie" också använder silverschampo. Min första tanke var "Vem är Kissie?  Hur kan man döpa sin unge till Kissie? Heter bror...

Av M - 10 februari 2010 16:41

..sen är det sommar. Då är jag äntligen klar med skolan. Då ska jag jobba och tjäna pengar. Då ska jag gå med bara ben, kjol och linne. Då kan man cykla överallt och gatorna är framkomliga för där ligger ingen snö. Då har jag ett riktigt hem. Då ska ...

Presentation

Majjan bloggar om sitt liv och det som händer däruti.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards