Majjan - i seek a lower standard of living to reach a higher quality of life

Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Äntligen dags

Av M - 17 februari 2010 10:23

..att åka ner till Skåne igen. Eller att åka hem, beroende på hur man ser det. Jo, jag tror att det är att åka hem. Jag har ju inget hem eller tre hem, lite hur man nu vill se det. Men Skåne är mest hem. Vad skönt det ska bli att vara där i över en vecka nu. Och sen ska jag till Scandinavium nästa helg! Årets bästa hästfest, det kommer bli kanon! Göra Göteborg osäkert på fredagkvällen och sen bara hästar hästar hästar hela lördagen och söndagen. Superkul!


Jag är så stolt över mina naglar, de är långa nu och har varit så ganska länge, mina egna alltså! Och starka verkar de vara för ingen har gått av, peppar peppar. Jag borde kanske lägga akryl eller gele på dem så att de ska hålla men samtidigt ser det faktiskt lite tacky ut med akrylnaglar, det är finare om ens egna är snygga. Måste dock måla dem för eftersom jag röker så blir tipparna helt gula efter ett tag :S äckligt. Mitt hår börjar jag också få styr på efter att ha tvättat med silverschampo och gjort inpackning efter varje tvätt. Och mitt hår må vara slitet men det är i alla fall också äkta! Det är annars jättevanligt med extensions har jag märkt och det kan verkligen se skabbigt ut, vet inte riktigt vad det är.. Finns ju de som bär upp löshår snyggt också. Det kan vara väldigt snyggt faktiskt om det inte ser för "gjort" ut. På mig skulle det inte vara snyggt då jag har så tjockt hår som det är så jag skulle se ut som ett afro i huvudet.


Hade jag varit en kamerajunkie så hade jag väl tagit en bild på mitt naturligt tjocka (men fuskplatinablonda) hår och lagt upp men jag har kommit fram till att även om jag skulle ha en bra kamera så skulle jag aldrig ha tålamodet att hålla på och fota mig själv eller min mat eller vad det nu är varje dag. Dessutom känns det rätt ointressant att visa upp vad man äter eller hur ens hår ser ut, eller?


Jag har i alla fall äntligen bestämt mig för att köpa en bil, förmodligen när jag är uppe i Sthlm i påsk. Då får pappa följa med och kolla ut en åt mig :) En liten bil ska det vara, som inte drar mycket och som är billig på alla sätt. Jag har verkligen inget behov av en stor bil så länge jag inte har en häst jag måste dra i släp, och nån häst blir det inte än på ett tag (tyvärr) ändå. Så det blir en liten, billig och bränslesnål bil. Bra för miljön och min plånbok :) Tips mottages tacksamt!


Nu är det dags att packa och sen bege sig till skolan en stund innan jag far ner. Tjoflöjt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 8 mars 2010 18:37


Ibland blir man smärtsamt påminnd om vilka barbarer vi i människosläktet faktiskt är. Om vi nu ska mörda och äta våra djur, kan vi inte åtminstone skämmas lite för det?        Apropå filé. Mina longissimus dorsi är helt utbrända idag tack var...

Av M - 6 mars 2010 19:51

Idag började jag dagen med en lång promenad, som bar till Coop där jag inhandlade en Bosarpkyckling. Underbart att kunna äta kyckling! Bosarpkycklingen är den enda kravmärkta kycklingen som säljs i Sverige så jag blev glad när jag såg att de hade den...

Av M - 11 februari 2010 16:39

Fick en kommentar (tro't eller ej!) till ett inlägg här nere. Författaren till kommentaren var snäll nog att upplysa om att "Kissie" också använder silverschampo. Min första tanke var "Vem är Kissie?  Hur kan man döpa sin unge till Kissie? Heter bror...

Av M - 10 februari 2010 16:41

..sen är det sommar. Då är jag äntligen klar med skolan. Då ska jag jobba och tjäna pengar. Då ska jag gå med bara ben, kjol och linne. Då kan man cykla överallt och gatorna är framkomliga för där ligger ingen snö. Då har jag ett riktigt hem. Då ska ...

Av M - 9 februari 2010 20:56

Så dags! Jaja, det är ändå nästan ingen som läser. En blogg är ju som en dagbok och det är väl ingen som läser andras dagböcker heller?   Idag ringde mamma och berättade att vår gamla häst ska få somna in. Hon har tydligen blivit dålig de senaste...

Presentation

Majjan bloggar om sitt liv och det som händer däruti.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards