Majjan - i seek a lower standard of living to reach a higher quality of life

Direktlänk till inlägg 17 december 2009

Tenta, snöstorm och snart jul.

Av M - 17 december 2009 12:40

Oj vad länge sen det var jag skrev. Men faktum är att det inte har hänt så mycket sen dess. Hela stan är täckt med en decimeter snö. Var i Helsingborg i helgen (torsdag till tisdag), mycket trevligt (där var ingen snö). Jag bara latade mig hela dagarna, och pluggade precis ingenting. Jo, lite på tåget ner och upp. Osmart, eftersom jag har tenta imorrn. Är ledig från skolan idag så jag sitter och försöker banka in allt i skallen nu, väntar till sista sekunden som vanligt. Den förra tentan för 2 (två) (!!!) veckor sedan gick ganska bra tror jag. Det kändes så i alla fall.


Snart är det jul, ja. Och lov, det betyder att man kan jobba och tjäna pengar, härligt. Ska åka ner till Helsingborg på fredag direkt efter tentan, jag, Jenny, Alexandra och Jennys två hundar Fixa och Astrid ska försöka få plats i Jennys lilla bil...


Jag och S har förresten kommit på vilka hundar vi ska köpa. Han ville först ha en rottis men har ändrat sig (tack och lov!) och vill nu ha en småländsk stövare. Jag vill som vanligt ha en liten hund och har hittat min hjärtehund, nämligen phalene. Bildgoogla på phalene så får du se det sötaste världen har skådat.


Ja, sen bär det upp till Sthlm i mellandagarna. Ska jobba hela resten av jullovet, på samma ställe som i somras. Ska bli kul. Å mysigt att träffa katterna och vovven, och familjen med kanske ;)


Här kommer en låt, en lugn och skön en, från Speech Debelle. Grym tjej.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 8 mars 2010 18:37


Ibland blir man smärtsamt påminnd om vilka barbarer vi i människosläktet faktiskt är. Om vi nu ska mörda och äta våra djur, kan vi inte åtminstone skämmas lite för det?        Apropå filé. Mina longissimus dorsi är helt utbrända idag tack var...

Av M - 6 mars 2010 19:51

Idag började jag dagen med en lång promenad, som bar till Coop där jag inhandlade en Bosarpkyckling. Underbart att kunna äta kyckling! Bosarpkycklingen är den enda kravmärkta kycklingen som säljs i Sverige så jag blev glad när jag såg att de hade den...

Av M - 17 februari 2010 10:23

..att åka ner till Skåne igen. Eller att åka hem, beroende på hur man ser det. Jo, jag tror att det är att åka hem. Jag har ju inget hem eller tre hem, lite hur man nu vill se det. Men Skåne är mest hem. Vad skönt det ska bli att vara där i över en v...

Av M - 11 februari 2010 16:39

Fick en kommentar (tro't eller ej!) till ett inlägg här nere. Författaren till kommentaren var snäll nog att upplysa om att "Kissie" också använder silverschampo. Min första tanke var "Vem är Kissie?  Hur kan man döpa sin unge till Kissie? Heter bror...

Av M - 10 februari 2010 16:41

..sen är det sommar. Då är jag äntligen klar med skolan. Då ska jag jobba och tjäna pengar. Då ska jag gå med bara ben, kjol och linne. Då kan man cykla överallt och gatorna är framkomliga för där ligger ingen snö. Då har jag ett riktigt hem. Då ska ...

Presentation

Majjan bloggar om sitt liv och det som händer däruti.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards