Majjan - i seek a lower standard of living to reach a higher quality of life

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

En god natts sömn...

Av M - 10 oktober 2009 11:14

Åh vad gott jag sovit, de där tabletterna är underbara. Tur att man bara ska ta dem i sju dagar annars skulle man ju bli beroende... Inte bra alls. Nu är klockan kvart över elva och jag har precis gått upp, som sig bör på en lördag. Idag ska vi städa och göra fint så att vi imorgon kan slappa och göra vad vi vill, vilket förmodligen blir att sova eftersom vi ska kolla på matchen ikväll. En landskamp mellan Sverige - Danmark kallas i Skåne för derby och det verkar som att skåningarnas lojalitet är kluven. Men jag lär bli ganska ensam om att vråla när Sverige gör mål ikväll nere på puben.


http://veckansmp3.whoa.nu/spakur-en_for_alla-whoa.nu.mp3?AWSAccessKeyId=18K8K88V9TJ1RTCMJJ02&Expires=1255182379&Signature=SdEPCE3YEiO1ewxYV%2Fy1qYim1D0%3D


Tänkte jag skulle publicera veckans låt. Den här låten gillade jag inte i början men har börjat gilla den mer och mer när jag lyssnat. Texten är grym och träffande. Tyvärr finns den inte på youtube så jag postar en länk till en quicktime-fil :) Här är lite utdrag ur texten:


"Men fortsätt tugga israelisk apelsinchoklad
Snart kommer du ändå strypas med din palestinasjal
Allt ni har är påklistrad fuckad skitmoral
Jag vet att när trenden är över så packar ni och drar
Vissa personer som reppar Gazaremsan
stod förra året och skrek ”ni är i Sverige, tala svenska”
såklart är det lugnt, alla gör missar
men ställ dig upp och skäms för det som en riktig svensk gör det"


"Vad skrattar du åt då, klädsnobb?
Är det för det enda kroppsarbete du gjort är ett näsjobb?
Ändå har du gott om stålar
och har råd med både rom och cola – och du snortar båda
Du raglar ut och ropar ”rastaman” efter mig, nämen oj
”Ja, vad är det sailerboy”
Vad, ska jag vinka glatt?
Nä, jag ropar ”visst, pappa betalar, men inte skatt”
Du gick på internat och gjorde en sparsam insats, minst sagt
Det fanns inga kamrater i din klass
Så länge din pappas värdecheckar räcker är du en rikemansparadox
då du både är tät och läcker"


"För snart har vi polio, pest eller kolera
Philip, Madeleine eller kronprinsessan Victoria
Det är fan så jag inte vill tro det
Gamlingar ligger och ruttnar och Bernadotte sätter sprätt på nittio miljoner
I vårt underbara land är en man undantagen lagen
bara för att han är han"


"Vänta, backa lite. Jag minns inte att jag bett dig
berätta om hur du gör världen bättre och vackrare
Jag hör att du känner dig ren i själen,
men tyvärr glömmer du skadan som systemet du är en del av gör i tredje världen
Där bor dom som skapar mervärdet i dina, till synes, rena kläder"

"En för världsfred, en för jämlikhet, en för närhet och en för ensamhet
Alla jämlika, bara rättvisa, alla för en och alla för enskilda, givmilda
En per världsdel, en för säkerhet, en för välgörenhet och en för ärlighet
Bara framåt vi går och vi kan, ja, det lovar jag. En för alla och alla för en - utopia"


Som sagt. Grym låt helt enkelt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 8 mars 2010 18:37


Ibland blir man smärtsamt påminnd om vilka barbarer vi i människosläktet faktiskt är. Om vi nu ska mörda och äta våra djur, kan vi inte åtminstone skämmas lite för det?        Apropå filé. Mina longissimus dorsi är helt utbrända idag tack var...

Av M - 6 mars 2010 19:51

Idag började jag dagen med en lång promenad, som bar till Coop där jag inhandlade en Bosarpkyckling. Underbart att kunna äta kyckling! Bosarpkycklingen är den enda kravmärkta kycklingen som säljs i Sverige så jag blev glad när jag såg att de hade den...

Av M - 17 februari 2010 10:23

..att åka ner till Skåne igen. Eller att åka hem, beroende på hur man ser det. Jo, jag tror att det är att åka hem. Jag har ju inget hem eller tre hem, lite hur man nu vill se det. Men Skåne är mest hem. Vad skönt det ska bli att vara där i över en v...

Av M - 11 februari 2010 16:39

Fick en kommentar (tro't eller ej!) till ett inlägg här nere. Författaren till kommentaren var snäll nog att upplysa om att "Kissie" också använder silverschampo. Min första tanke var "Vem är Kissie?  Hur kan man döpa sin unge till Kissie? Heter bror...

Av M - 10 februari 2010 16:41

..sen är det sommar. Då är jag äntligen klar med skolan. Då ska jag jobba och tjäna pengar. Då ska jag gå med bara ben, kjol och linne. Då kan man cykla överallt och gatorna är framkomliga för där ligger ingen snö. Då har jag ett riktigt hem. Då ska ...

Presentation

Majjan bloggar om sitt liv och det som händer däruti.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards