Majjan - i seek a lower standard of living to reach a higher quality of life

Alla inlägg den 6 mars 2010

Av M - 6 mars 2010 19:51

Idag började jag dagen med en lång promenad, som bar till Coop där jag inhandlade en Bosarpkyckling. Underbart att kunna äta kyckling! Bosarpkycklingen är den enda kravmärkta kycklingen som säljs i Sverige så jag blev glad när jag såg att de hade den på Coop här. Och när jag styckat ner den lilla raringen på strax över 2 kilo var där tillräckligt med kött för 5-6 portioner. Kylling hela veckan!   


Efter den långa promenaden åkte jag med Sara och Charlotte och kollade på hästar i Skövde. Hingsvisning och avelsvärdering av så kallade specialraser, dvs tinker, arab, morgan, kaspisk häst osv. Jätteroligt var det och jag lärde mig en hel del, men så var jag ju i sällskap av två experter också.


Maria: Oj, vilka korta steg han tar bak, helt låst i korset..

Charlotte och Sara: Ehm.. det är en arab. De ska se ut så.


Man lär sig nåt nytt varje dag.


Ikväll är det jägermeisterkväll på Skaras enda och sämsta såkallade nattklubb och för en gångs skull är jag lite sugen på att gå ut. Men bara i fantasin, för kroppen är helt slut. Dessutom ska jag upp 5.30 imorrn för att åka ut till ett travstall och jobba hela dagen. Det ska bli roligt, och mycket spännande att se om mina fina naglar håller. Troligtvis inte!


Exjobbet är nästan helt klart, och jag har turen att få det läst och korrat av en supergo tjej tillika en riktig expert, Nathalie som är sjuksköterska och skrev den bästa C-uppsatsen i sin klass och fick stipendie och grejer. Mamma har också läst igenom det och skickat tillbaka ett dokument fullt med rödmarkeringar. Så jag hoppas att min handledare blir lite nöjd i alla fall.


Nu ska det chillas en stund och sen är det dags för badet och sängen..... Gonatt!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Majjan bloggar om sitt liv och det som händer däruti.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards