Majjan - i seek a lower standard of living to reach a higher quality of life

Alla inlägg den 8 mars 2010

Av M - 8 mars 2010 18:37

Ibland blir man smärtsamt påminnd om vilka barbarer vi i människosläktet faktiskt är. Om vi nu ska mörda och äta våra djur, kan vi inte åtminstone skämmas lite för det?


  


Apropå filé. Mina longissimus dorsi är helt utbrända idag tack vare gårdagens intensiva strapatser. Att jobba i stall var tuffare än jag mindes det. Snackade med tjejen jag jobbade med om hennes jobb. Det jag gjorde igår och blev helt slut av, det gör hon varje dag. Im impressed. Fast man vänjer sig ju, det vet jag.


Och apropå barbari, lite mindre impressed vart jag av hennes arbetsgivare när hon berättade om sina arbetsvillkor. Nog för att man visste vilken skitbransch hästbranschen i mångt och mycket är men jag trodde allt att det hade repat sig... Det är helt sjukt att det fortfarande, i det vi kallar ett modernt samhälle, fortfarande förekommer arbetsplatser närmast liknande 1800talets industrier. Och det får pågå, för att facket törs inte bråka med travtränare, och för att det finns så mycket tjejer (och en del killar) där ute som älskar hästar och inget hellre vill än att jobba med dem. Det går bra att utnyttja dem, och det är lätt att få dem att ställa upp, säg bara "jo men om inte du är kvar till 21 så får ju hästarna ingen mat.. och du vill ju att de ska få mat, eller hur?"...


Så skevt det är egentligen. Hästar som behandlas som små barn och sköts kungligt, för att sedan inte vara vatten värda när de inte springer mer, tas om hand av tjejer som jobbar 12 timmar om dagen 7 dagar i veckan och sliter ut sina ryggar innan de är 25. Och så är det köttvecka på Willys, så passa på att inhandla billigt plågat mördat djur...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Majjan bloggar om sitt liv och det som händer däruti.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards