Majjan - i seek a lower standard of living to reach a higher quality of life

Alla inlägg den 17 november 2009

Av M - 17 november 2009 08:14

Så har man skaffat sig ett eget krypin, för första gången på två år. Underbart är det, även om jag just nu inte har några möbler. Men alla mina saker som förut var i Tyskland har hittat hit och igår packade jag upp köksattiraljerna. Vad glad jag blev att jag sparat allt jag behöver, tallrikar, bestick osv! Detta är en lärdom för alla er där ute att ta efter: om ni flyttar utomlands för att en kille vill det, spara tillräckligt med pengar och saker så ni kan flytta hem igen när killen tröttnar. Detta gäller även när man flyttar till Skåne, så det är nånting jag tänker ta i beaktan när jag flyttar dit, även om jag inte tror eller hoppas att S tröttnar på mig. Men, man vet aldrig, risken finns.Och händer det så är det ju jättebra att jag sparade rivjärn och brödkavel.


Så, min lägenhet i alla fall. Det är en etta som är ganska nedgången men trevlig ändå. Jag har ingen säng, en sån och ett skrivbord ska jag få köpa av Erika, och de kommer tidigast i helgen. Just nu sover jag på en madrass på golvet som jag har fått låna av min snälla vän Mia. Det är en luftmadrass och jag tror den läcker lite lite grann för jag vaknar alltid med ändan i golvet. Men den är hyfsat skön ändå och duger helt klart en vecka. Man får inte va nån prinsessa på ärten när man är student och bor i kappsäck.


Jobbigare är det att jag inte har några andra möbler heller. Ingen stol att sitta på, inget bord att äta vid. Jag sitter på golvet när jag ska sitta ner. Och alla som fyllt 25 vet att efter det är kroppen plötsligt sjukt o-elastisk. Det knakar och knäppper i leder och kotor och det gör ont att resa sig och sätta sig ner. Igår hade jag gjort en anordning vid fönstret i form av en ikea-kasse fylld med tyg som jag satt på när jag skulle sminka mig. När jag sen skulle resa mig från den så tappade jag balansen lite och tjongade knät i elementet så det stod härliga till. Jag skrek högt som en annan varulv och lade mig på min madrass och nästan grät, så ont gjorde det. Men så gick det över och jag knatade raskt iväg till skolan. Men som med alla skador kommer det riktigt onda och svullna först några timmar

efteråt så på eftermiddagen hade jag en tvågradig hälta på vänster bak. Idag gör det också riktigt ont och varje gång jag måste använda det benet och känner smärtan så förbannar jag tyst det faktum att jag inte har några stolar.


Man kan inte vara sådär übergastronomisk av sig när man är fattig student och just flyttat in i en ny lägenhet. I min kyl finns nu ramlösa, några paprikor, vitlök, mjölk, yoghurt och sylt. I mitt skafferi står några burkar bönor, krossade tomater, branflakes, haricots verts, spagetti och nudlar. Det kan man klara sig på en bra stund! Behöver jag säga att allt utom paprikorna, nudlarna och haricots vertsen är ekologiskt? Sen har jag en jättegod krydda/buljong som är vegansk och ekologisk från Tyskland. Den luktar som det luktade i min studentkorridor i Tyskland och även som det luktar lite i Chris. Och då menar jag inte haschdoften!


Dags att gå till skolan. Anestesiologi på schemat, igår hade vi snabb repetition av respirations- och cirkulationsfysiologi. Jag mindes faktiskt ganska mycket fast det var nästan ett år sen vi läste det. Idag blir det nog mer om själva narkosen. Wish me luck!

Presentation

Majjan bloggar om sitt liv och det som händer däruti.

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards